Monday, July 7, 2025

Grupul Păun Anchetat Penal din 2025

 

Grupul Păun este, din nou, anchetat penal din anul 2025

La data de 25 iunie 2025, organizatorii Protestului Romilor la Guvern cărora li s-au încălcat mai multe drepturi fundamentale de către Grupul Păun, în forme continuate şi agravante, au transmis la Parchet o plângere penală împotriva Primăriei Capitalei, instituţie care, în complicitate cu membri ai Grupului Păun si in beneficiul acestora au interferat abuziv pentru deturnarea protestului, încălcând mai multe legi şi articole din convenţii internaţionale şi din legile României, intrand sub incidenta infracţiunilor de serviciu şi celor referitoare la împiedicarea desfăşurării unei adunări publice. Autoritatea de stat care a primit plângerea, agent constatator institutional, a aprobat cazul cu celeritate, conform legii si probelor puse la dispoziţie.


Vezi si aprilie 2024 g4media.ro:
Nicolae Păun Membru in doua asociatii politice?
a anunțat că a semnat adeziunea la PUSL!
(campanie electorală alături de Cristian Popescu Piedone) 

Dubla apartenență politică este interzisă în contextul principiului constituțional al separației puterilor în stat, al bunei-credințe, pluralismului politic și al diversității asociative, așa cum a reținut și Curtea Europeană a Drepturilor Omului în cauza Cegolea contra României. Mandatul parlamentar implică un set de obligații politice și morale, nu doar privilegii — prin urmare, actele care subminează încrederea publică sau atacă minoritatea reprezentată pot fi considerate incompatibile cu demnitatea mandatului.

În mod evident, Nicolae Păun acționează cu rea-credință, folosind o breșă legislativă destinată membrilor simpli ai organizațiilor minoritare pentru a-și consolida personal puterea politică. Deși legea permite membrilor Partidei Romilor să adere la un partid politic, aceasta nu autorizează liderul național al organizației și deputatul acesteia să devină simultan cadru activ într-un partid politic concurent și reprezentant oficial al statului român pentru minoritatea romă. Această conduită încalcă principiile reprezentativității, egalității și separării dintre funcția publică și activitatea partizană, prevăzute de art. 11 din Legea 96/2006 și art. 16 și 69 din Constituție.

Articole relevante din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor:

"Articolul 11 – Principiul legalității și al bunei-credințe
(1) Deputații și senatorii, în calitatea lor de reprezentanți aleși ai poporului român, își îndeplinesc îndatoririle și își exercită drepturile în conformitate cu Constituția, legile țării și regulamentele Camerei Deputaților și Senatului, pe toată durata mandatului pe care îl dețin. (2) Deputaților și senatorilor le este interzis să își asume față de persoanele fizice sau juridice obligații financiare ori de alt tip, menite să influențeze exercitarea mandatului cu bună-credință, potrivit propriei conștiințe."

"Articolul 13 - Principiul fidelității: 
Deputații și senatorii sunt datori să manifeste pe durata exercitării mandatului fidelitate față de România și popor și respect față de oameni."

"Articolul 14 - Respectarea regulamentelor
(1) Deputații și senatorii sunt obligați să respecte prevederile regulamentelor, să se supună normelor de conduită civilizată, de curtoazie și de disciplină parlamentară și să nu aibă atitudini sau să folosească expresii ori cuvinte injurioase, ofensatoare sau discriminatorii."

Vezi si aprilie 2024 captura.ro
Nicolae Păun este prieten cu Piedone de peste 40 de ani
și influent în comunitățile de romi din Ferentari

La începutul lunii iulie 2025, au fost pornite oficial cercetările penale împotriva unor suspecţi - inclusiv Membri ai Grupului Paun - sub aspectul săvârşirii infracţiunilor prevăzute de art. 297 şi art. 373 din Codul penal, respectiv pentru infracţiuni de serviciu (abuz în serviciu) şi împiedicarea desfăşurării unei adunări publice. Reclamantii au aratat probe de abuzuri comise de acest grup impotriva organizarii si desfasurarii Protestului Romilor de la Guvern, care se dorea a fi avut loc pe data de 24 iunie 2025. Scopul protestului era, in mod special, de a arata solidaritate cu activistul rom traditional Balaca Didinant (Tica Balaca) dupa abuzurile suferite de acesta din partea Grupului Paun.  

In extrasul foto de mai jos, Nicolae Paun insusi se bucura / pretinde ca se mira pe Facebook, chiar in ziua protestului (24 iunie 2025) - publicand fotografii de la protestul distrus, cu prea putini participanti, fotografii realizate de subalternii lui Paun (din asociatia politica Partida Romilor Pro Europa) care supravegheau actiunea cu rea-credinta. 

La data de 14 iunie 2024, Edu Adrian prietenul din copilarie al lui N. Paun si membru al Partidei Romilor, in complicitate cu altii, se auto-denunta public cu o parte a faptei sale, pretinzand ca are in posesie avizul de protest, aratand inselator publicului (potential participant la protest) o foaie de hartie si anuntand un cu totul alt interval orar (vezi primul video publicat chiar de Edu). De asemenea, la data de 24 iunie 2025 - in ziua protestului - acelasi Edu a completat interventia sa abuziva, auto-denuntandu-se din nou, elogiind Partida Romilor si pe Nicolae Paun, laudandu-se cu ce salariu urmeaza el sa ia de la Partida Romilor si ca probabil va primi functia de sef al filialei Bucuresti, dupa cea de sef al filialei sectorului 5 (vezi al doilea video publicat chiar de Edu). 

La inceputul lui octombrie 2025, noi dosare penale au fost confirmate, în vederea efectuării de cercetări sub aspectul infracţiunilor prevăzute de Codul penal la art. 206 (Amenințarea), art.208 (Hărțuirea), art.367 (Constituirea unui grup infracțional organizat), art.369 (Incitarea la ură sau discriminare), art.371 (Tulburarea ordinii și liniștii publice) şi art. 226 (Violarea vieții private).








Fina lui Nicolae Paun, de asemena, se bucura public, la data de 24 iunie 2025, ridiculizand organizatorii si  esecul protestului, in beneficiul politic nasului sau, cum reiese din extrasul foto de mai jos:



Vezi si (26 august 2025)


De asemenea, sesizarea domnului Balaca Didinant (rom tradițional executat silit de Nicolae Păun, în mod abuziv în Dosarul "SLAPP" nr. 23368/3/2023), transmisă în atenția Agenției Naționale de Integritate (ANI), a rezultat în răspunsul oficial al ANI că situatia depășeste competențele ANI, astfel sesizarea fiind redirecționată catre Parchetul de pe lângă Tribunalul Prahova. 

Important de stiut ca Articolul 367 alin. 4 din Codul penal prevede că o persoană care a aderat la un grup infracțional organizat nu este pedepsită dacă, înainte de începerea urmăririi penale, denunță existența grupului și ajută la identificarea și tragerea la răspundere a unuia sau mai multor membri. Cu alte cuvinte, orice persoana din Grupul Organizat care face denunțul înainte de începerea urmăririi penale, ajutând organele legii la destructurarea grupului, este scutită de pedeapsă, chiar dacă a făcut parte din acel grup infracţional organizat. 






Pe lângă acest răspuns al ANI, domnul Balaca a mai primit încă un răspuns încurajator, de la Tribunalul București, această instanță aprobând cererea de revizuire a dosarului în care Păun avea voie să își execute silit victima politică. Astfel, la data de 23.06.2025 a fost deschis pe Portalul instanțelor de judecată din România Dosarul de Revizuire nr. 21361/3/2025Acest dosar de revizuire presupune faptul că instanța Tribunalului București va rejudeca speța afectată de eroarea/revelația din cererea de revizuire. În urma acestei rejudecări, instanța poate modifica, menține sau anula hotărârea anterioară. Dacă instanța va accepta noile probe care demonstrează că primul dosar a reprezentat un abuz grosolan de drept din partea Grupului Păun, atunci hotărârea inițială poate fi anulată, iar instanța are posibilitatea de a emite o nouă soluție care nu doar corectează nedreptatea, ci și sancționează  acțiunile lui Nicolae Păun și ale grupului sau.

Grupul Păun – coordonat de Nicolae Păun preşedintele asociaţiei radical-extremiste Partida Romilor Pro Europa, a mai fost anchetat penal şi în anul 2016, pentru infracţiuni contra bugetului public săvârşite încă din perioada 2013-2015, identificate de OLAF.

Prin infracţiunile anchetate de OLAF şi DNA de deturnare a fondurilor europene, spălare a banilor, cumpărare de influență, folosire cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, schimbarea fără respectarea prevederilor legale a destinației fondurilor obținute din bugetul general al Uniunii Europene, fals în înscrisuri sub semnătură privată, efectuare de operațiuni financiare ca acte de comerț incompatibile cu funcția etc. în 2016, Grupul Păun nu doar a afectat grav gestiunea şi credibilitatea politică a gestiunii guvernamentale a fondurilor europene structurale de tip FSE şi FSE+ (EUR 7,3 miliarde) şi fondurilor de stat dedicate minorităţilor etnice, ci a diminuat semnificativ şi toate şansele de finanţare publică europeană a tuturor ONG-iştilor romi din România - prin imaginea de ţară infracţională şi imaginea guvernamentală incompetentă, neconformă standardelor europene, percepută de către evaluatorii de proiecte cu finanţare 100% direct de la UE (fără a trece prin ministerul fondurilor europene din România).



Între anul 2016 şi 2025, aflăm din presă că aceste dosare penale OLAF şi DNA împotriva Grupului Păun au fost aparent tergiversate, circulând între DNA şi Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PÎCCJ) într-un mod cel puţin greu de înţeles, fiind clasate în luna martie 2025 fără a fi judecate. 


În tot acest timp, prin menţinerea permanentă a membrilor Grupului Păun la Agenţia Naţională pentru Romi (ANR) în structura Guvernului, şi prin finanţarea abuzivă (contrar standardelor CEDO) a asociaţiei radical-extremiste Partida Romilor Pro Europa, care mai are în subordine (prin ANR) şi Centrul Naţional Romano Kher, irosind în mod iresponsabil, neconstituţional şi ilegal fondurile publice teoretic destinate romilor, România a avut de pierdut miliarde de euro care puteau fi atrase, efectiv, în proiecte reale şi eficiente de antreprenoriat social pentru eliminarea sărăciei extreme din România şi transformarea corectă a ghetourilor intensive actuale de pe teritoriul României.



 Vezi şi:
Păun şi Abonamentul de „4 Lei de Ţigan”

 Vezi şi (Feb 2024)
Traficant de influenta (PRPE) - flagrant DNA
in timp ce lua 26.000 de euro

Vezi şi (Oct 2024)
Lider al PRPE Gorj cercetat de DIICOT pentru trafic de droguri

Vesi si (2023)
Seful PRPE Cernavoda - Ultraj

Vezi si Fagaras (2022)
Afacerea "Locuinte Sociale"

Vezi şi (2018)
 PRPE Pitesti complicitate la trafic de influență

Vezi si (2020)


De asemenea, dacă guvernele de până acum ar fi fost responsabile şi eficiente, aceste fonduri europene nerambursabile, din FSE şi FSE+, puteau fi absorbite corect şi folosite inclusiv pentru rezolvarea cartierelor de tip „bidonville” (cartierele de colibe din carton) din Franţa, aplasate de traficanţii de persoane, unde trăiesc (plătind chirie) zeci de mii de romi nevoiaşi cu cetăţenie română, exploataţi ziua în amiaza mare de traficanţi încă necunoscuţi, ca şi cum Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane nici măcar nu există. Aceşti traficanţi (posibil conectaţi la Grupul Păun, existând unele indicii în acest sens) sunt implicaţi în operaţiuni ample de exploatare de copii şi adulţi din Romania, exploatati nu doar pe teritoriul Franţei ci şi al altor state europene, precum şi în SUA şi Canada.


Vezi şi:
Păun şi Judecata Ţigănească

Vezi şi:
Revizuirea Dosarului Paun si Fina contra Balaca


Zeci şi sute de mii de persoane vulnerabile, mai ales copii, încă aşteaptă să fie salvaţi din situaţia de exploatare extremă în care au fost împinşi de statul român, direct şi indirect, printre altele prin finanţarea abuzivă a Grupului Păun, în mod ilegal şi neconstituţional, de peste 25 de ani – aceste ilegalităţi au fost constatate în conexiune cu decizia CEDO în cazul Cegolea v. România din anul 2023 precum şi în contextul Avizului Consiliului Legislativ al Biroului Permanent al Senatului României, care spune că OG 26/2000 are 86 de articole, din care 63 de articole trebuie să suporte modificări (la solicitarea CEDO), aşadar recomandând că poate ar fi mai util să se abroge în integralitate OG26/2000 şi să se compună o lege nouă cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu adevărat sănătoasă, cu adevărat în spiritul Drepturilor Omului, conform standardelor CEDO şi ale Cartei Drepturilor Fundamentale a UE:


Semnalăm că, de lege lata, actul normativ asupra căruia se intervine este compus din mai puțin de 100 de articole, iar cele 63 intervenții legislative preconizate în prezentul proiect vizează majoritatea acestora. în Din perspectiva unei mai bune sistematizări a legislației, aplicarea dispozițiilor art. 61 alin. (1) din Legea nr. 24/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere faptul că modificările şi completările preconizate vizează cea mai mare parte a Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații fundații, aprobată cu modificări şi completări, prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, apreciem că ar fi necesar ca prezentul proiect să fie înlocuit cu o nouă reglementare a materiei, urmând ca Ordonanța Guvernului nr. 26/2000, cu modificările şi completările ulterioare, să fie în întregime abrogată.

Vezi şi
Lucrările întârziate ale noului proiect de lege
PL-x nr. 763/2023 pentru modificarea şi completarea
Ordonanţei Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii

 În România, este necesar şi urgent să fie implementat un proiect naţional de transformare a ghetoului, nicidecum nu mai putem continua finanţarea publică a membrilor Grupului Păun care, spre exemplu, în conflict de interese cu Banca de Alimente din România şi cu unele prefecturi, politizează în mod ilegal fondurile europene din FSE / FSE+ şi exploatează electoral grupurile de romi păstrate intenţionat în sărăcie extremă, condiţionând fiecare săpun şi fiecare pungă de zahăr în interesul direct şi imediat al Grupului Păun şi al colaboratorilor electorali ai acestuia – elemente corupte din partidele politice mari, partide ale căror conduceri centrale deseori nici nu au habar despre ilegalităţile şi imoralităţile crunte care se întâmplă pe teren.

 

Foto: Poliţistul Comunitar Marius Totilă din Giurgiu (Partida Romilor Pro Europa)
împreună cu Iulian Paraschiv vicepreşedinte al Partidei Romilor Pro Europa
şi şeful Agenţiei Naţionale pentru Romi (ANR) din Guvernul României
folosind in conditii de conflict de interese Banca de Alimente din Romania.



Vezi şi
Sinecurile minorităților naționale: numeroase instituții cu bugete generoase aflate în subordinea Guvernului. Ce sume încasează oamenii din fruntea lor

Vezi şi:
Traficant de influenţă (Ionel Romeo Piteşteanu din Giurgiu - Partida Romilor Pro Europa) prins în flagrant de procurorii DNA în timp ce lua ilegal suma de 26.000 de euro
pentru a “rezolva” un dosar de la Curtea de Apel Bucureşti

Copiii României, indiferent de etnie, au dreptul imediat şi necondiţionat la viaţă, securitate, la o protecţie sigură şi la condiţii decente de creştere şi dezvoltare sănătoasă, nicidecum nu pot continua să fie transportaţi în Franţa, Germania, Olanda şi în alte state europene pentru a fi bătuţi, torturaţi, violaţi şi oblgaţi să cerşească, să fure din buzunare la metrouruile marilor capitale europene, sau să se prostitueze, pentru a produce în stare de sclavie îmbogăţirea traficanţilor şi mai ales a "gulerelor albe" care-i protejează pe aceşti traficanţi de oameni.

Nu în ultimul rând, scandalul internaţional provocat de Grupul Păun aflat în relaţie de profundă infracţionalitate asupra gestiunii fondurilor europene, urmat de nejudecarea capetelor de acuzare între anii 2016-2025, a afectat şi încă mai afectează grav şansele de recuperare a daunelor morale şi materiale ale celor peste 6000 de romi cu cetăţenie română care au fost incluşi nominal fără ştirea lor, în mod abuziv, în proiectele fraudate de Grupul Păun. Mii de persoane nevinovate au fost anchetate în anul 2016 fără să ştie că datele lor personale au fost folosite în aceste proiecte frauduloase, şi cel puţin o femeie de etnie romă, din Nord-Estul ţării, şi- a pierdut viaţa în urma unui atac de cord, chiar în ziua în care a primit citaţia să se prezinte la DNA să fie anchetată penal pentru deturnarea sau complicitatea la deturnarea fondurilor europene.


Vezi şi
Strategia Europeană 2021 - 2030

Following investigative activities, including an on-the-spot check at the premises of the project beneficiary Association Partida Romilor – Pro Europa, OLAF not only discovered the project was just partly implemented, but uncovered a fraudulent scheme that had been established to divert a part of the salaries of the project staff back into the organisation's budget. In practice, the management of the association forced employees to pay some of their wages back to the association as "donations." OLAF estimates that 4.6 million euros have been defrauded from the European Union budget in this manner. (…)


“In August 2015, OLAF communicated the results of its investigation to the Romanian Judicial Authority, the National Anticorruption Directorate (DNA), recommending the initiation of judicial proceedings. (…)
“OLAF examined possible irregularities in the project entitled "Social Entrepreneurship. A Chance for the Roma Communities," which was co-financed by the ESF (European Social Fund). The project aimed at training young Roma, a vulnerable minority in Romania, on aspects of social entrepreneurship, thus supporting their social inclusion. (…)

“One of the projects allegedly trained some 3,300 people belonging to vulnerable groups in social entrepreneurship initiatives. However, most of the people whose data appeared on the project’s list had no knowledge of it. Only 163 people apparently participated in the training seminars. Some 77% of the EUR 2.75 million funds dedicated to these projects went on the salaries of those involved in the project.” romania-insider.com

 

Vezi şi
Partida Romilor – de la Grup Infracţional Organizat la Organizaţie Teroristă

 

Vezi şi
Procese de Radicalizare -
cum îşi recrutează şi cum îşi „educă” asociaţia Partida Romilor Pro Europa
noii membri şi simpatizanţi din segmentele de populaţie vulnerabilă specifice
Legilor nr. 39/2003 şi nr. 535/2004 precum şi prevăzute în Codul penal la Cap. VII - Traficul şi exploatarea persoanelor vulnerabile, Art. 209-2017
 

 

__________  

 

 

 



No comments:

Post a Comment

Declarația Hâdârilor

Declarația Hâdârilor privind recunoașterea oficială a Comunității Hâdârești din România și protejarea limbii și identității sale culturale ...