La data de 22 octombrie 2025, în incinta Parlamentului României, a avut loc un eveniment organizat şi găzduit de către deputatul Nicolae Păun și asociația politică Partida Romilor Pro Europa, în prezenţa, printre altele, a fostului deputat Cătălin Manea - tot de la Partida Romilor Pro Europa, care a declarat că este „consilier de stat al primului ministru”.
În cadrul acestui
eveniment, în timpul unei pauze de cafea, mai multe femei aparținând comunității tradiţionale a romilor din
România s-au filmat singure și au publicat, pe rețeaua TikTok, imagini în care
se amuzau deschizând plicuri cu bani, în incinta parlamentului, ele de asemenea
ţinând cărţi de identitate în mâini, la vedere.
Din analiza
acestor materiale video și a declarațiilor publice ale participanților,
inclusiv ale unor martori oculari şi beneficiari de bani şi servicii cu ocazia
acestui eveniment – cum ar fi cazare două nopţi la hoteluri în Bucureşti, deşi
conferinţa nu s-a desfăşurat decât câteva ore în ziua de 22.10.2025— rezultă
suspiciuni rezonabile privind posibila gestiune ilegală a fondurilor publice și
prelucrarea abuzivă a datelor personale.
În contextul panicii nejustificate induse intenţionat şi cu rea-credinţă în rândul comunităţilor romilor din România, în jurul unui proiect de lege care nici măcar nu le aparţinea, deputaţii Nicolae Păun şi Florin Manole au săvârşit un abuz împotriva unui segment important de populaţie a României, pe criterii etnice şi politice. Romilor li s-a promis că vor avea parte de o dezbatere naţională, cu Diana Buzoianu (USR, iniţiatoarea proiectului de lege) şi cu Florin Manole care este sau mai binezis era un fel de "semnatar" al acestei iniţiative useriste.
Ziua de 22 octombrie 2025 se presupunea să fie una de dezbatere naţională, unde reprezentanţii reali ai societăţii civile rome, din toata Romania, să îşi poată expune civilizat punctele de vedere şi amendamentele lor, pregătite şi îngrijite cu mai multe zile înainte. Dar romii au fost batjocoriţi şi împărţiţi abuziv în trei grupe separate, toate induse în eroare, prin procese grosolane de manipulare, care au încălcat drepturile fundamentale ale romilor. Aceste tratamente degradante contravin flagrant art.3 CEDO precum şi art.4,6 din Constituţia României.
Romii care erau deosebit de îngrijoraţi, cu privire la atacul asupra tezaurului tradiţiilor lor, prin proiectul de lege Buzoianu, nu
s-au putut exprima într-un mediu de respect faţă de cetăţean, ci au
fost trataţi de manieră degradantă, împărţiţi în trei grupe nejustificate,
deşi se anunţase aceeaşi temă de dezbatere: Legea Buzoianu şi nimic altceva. Mai
mult, tratamentul degradant rezultă şi din suspiciuni solide că o
parte din romi au fost mituiţi, manipulaţi în primirea de plicuri în care nu
ştiau ce se află, drept pentru care un grup de femei chiar a filmat marea „deschidere”
a plicurilor (probabil îşi imaginau că vor găsi mărţişoare?).
Cel mai probabil, o parte din femeile rome prezente la evenimentul din parlament nu ştiau (cum nimeni încă nu ştie) de ce se află acolo, izolate de celelalte două grupuri de romicare dezbăteau aceeaşi lege în alte două locaţii din Bucureşti - una la Intercontinental şi cealaltă la Ministerul Muncii. Având în vedere că Legea Buzoianu intenţionează să aducă unele modificări la Codul penal, încă nu înţelegem de ce a fost implicat Ministerul Muncii in acest mod, la nivel politic, logistic, etnic si mediatic în această Falsă Dezbatere şi prin manipularea romilor tradiţionali.
Cele trei grupuri au fost divizate în mod imoral şi excesiv politizat. Prin această manipulare grosolană, s-a limitat dreptul romilor la o dezbatere reală, în Casa Poporului, împreună. Romii au fost trataţi fără respect, degradant, cu scopul exploatării lor politice şi electorale, ca grup vulnerabil. Aceşti cetăţeni au fost împărţiţi abuziv în trei grupuri, „pe culori politice” care nu le aparțin :
- Apropiaţii de Stânga-confuză USR (Traian, Iancu) i-au dus pe romii din jurul lor la Intercontinental, unde a fost prezent "un pic" si Florin Manole, alături de Delia Grigore și alte persoane neanunțate anterior, a căror prezență surprinzătoare a stârnit revoltă;
- Apropiaţii de Stânga-caviar PSD (tocmai Dorin Cioabă care ar trebui să sustină Monarhia și nu Stânga ex-PCR) i-au condus pe romii din jurul lui la sediul Ministerului Muncii – minister care este (sau era, până ieri) condus de deputatul PSD Florin Petre Manole
- Partida Romilor Pro Europa - formațiune politică fără ideologie, de care se feresc toți posibilii colaboratori (în afară de Piedone și de reeșapatul Ninel Peia fost SOS, fost PSD reintrat în Parlament accidental, pretinzându-se astăzi mare "suveranist"), i-a con(in)dus pe romi la o altă dezbatere, mai surprinzătoare decât toate, și anume despre religie, unde a venit mai târziu și Manole, amețit de atâtea drumuri între cele trei locații. Partida Romilor (Nicu Paun) tânjea, de fapt, după un protocol „suveranist” cu partidul AUR, invitându-l pe George Simion la eveniment, să discute despre educaţie religioasă precum şi despre "relaţionarea etniilor cu confesiunile religioase” - alături de câţiva preoţi care nici ei nu erau prea siguri de ce se află acolo. George Simion se simţea vizibil jenat de situaţie. În discursul său, din fericire, Simion a adus vorba despre Coloniile de Romi Nevoiași din România, subiect de discurs care nu a părut să fie pe placul nici al preoţilor prezenţi, nici al lui Cătălin Manea și nici al lui Nicolae Păun, care se mișcau cam neliniștiți pe scaunele lor prea mari pentru ei — semn că, cel mai probabil, protocolul Partidei Romilor cu partidul AUR (care cel mai probabil va intra la guvernare) nu va fi semnat.
Partidul AUR și-ar compromite imaginea de „partid suveranist” respectabil în Europa, dacă ar flirta cu o asemenea idee periculoasă din punct de vedere politic și electoral. O astfel de asociere, cu cineva ca Nicu Păun, ar pune sub semnul întrebării seriozitatea formațiunii politice AUR și ar afecta grav credibilitatea sa pe plan extern, inclusiv in Parlamentul European și in SUA. În plus, actualele colaborări ale AUR cu partide conservatoare și suveraniste respectate din Europa — alianțe construite cu efort diplomatic și politic semnificativ — ar fi serios puse în pericol, riscând izolarea partidului pe scena internațională și pierderea sprijinului unor parteneri strategici importanți. Odată distrusă reputația lângă Partida Romilor, partidul AUR ar fi perceput, în Europa Centrală și de Vest, ca un partid ex-PCR reeșapat, devenind un "paria" - din exact aceleași motive pentru care nici europarlamentarii SOS nu au fost primiți în vreun grup politic de dreapta din Parlamentul European, ci au rămas "neafiliați". Cu politicienii vest-europeni nu merge cu minciuna — politicienii de rang serios cunosc foarte bine cine este de dreapta și cine nu, dintr-o analiză minimă.
Vezi si (iunie 2025)
Cum au ajuns judecătorii să se implice în războiul purtat de șeful asociației Partida Romilor „Pro Europa” cu un grup de activiști romi
Vezi si (septembrie 2025)
A cerut ordin de protecție împotriva deputatului Nicolae Păun pe care îl acuză de practici mafiote.
Prin separarea celor trei grupuri, deputaţii Manole, Paun si Manea au abuzat de statutul lor de demnitate publică, încălcând prevederile legale referitoare la respectul faţă de cetăţean, demnitatea omului, prestigiul Parlamentului României şi imaginea României în lume. Mandatele imperative sunt interzise.
Deputaţii implicaţi in evenimentele din 22.10.2025, respectiv Nicolae Păun, Florin Manole precum şi fostul deputat Cătălin Manea care a declarat că este „consilierul primului ministru” au frizat in mod grosolan tulburarea liniştii şi ordinii publice, întâi de toate prin cauzarea de panică nejustificată în comunităţile de romi din România, prin anunţarea panicoasă, în cercuri iniţial închise, a unor prevederi legale fie inexistente, fie care deja existau în Codul penal actual, cu scopul de a speria masele de romi şi a destabiliza unitatea naţională în sensul art.6, art.4 si art. 16 din Constituţie şi a nega dreptul cetăţenilor la adunare publică respectabilă, demnă, dezbatere civilizată, pe o temă de interes naţional.
Deşi un grup de romi tradiţionali a fost dus la Ministerul Muncii, o grupă la Parlamentul României şi o a treia grupă la Hotel Intercontinental, se pare că, totuşi ministrul muncii, PSD-istul Florin Manole a demonstrat o dinamică traseistă neobişnuită, chiar paradoxală, participând la toate cele trei evenimente politice, ca şi cum el făcuse proiectul de lege care panicase romii (intenţionat?).
Dar Diana Buzoianu de la USR (iniţiatoarea legii) nu a fost văzută însoţindu-l pe Manole sau pe Păun, sau pe Delia Grigore/ Mihai Neacşu (CNCR) la vreunul din aceste trei evenimente. Romii, practic, s-au dus la Bucureşti să se vadă în primul rând cu Diana Buzoianui, nu doar cu Florin Manole zis şi Mexicanu', sau cu Nicu Păun zis şi Nicky Scorpion, sau cu alte personaje la fel de controversate, nerulate democratic de prea mulţi ani. Aceşti deputaţi si funcționari publici par a se fi înţeles între ei, să îşi mai bată odată joc de romi, după alte decenii în care şi-au diversificat formele grosolane de exploatare, la vedere a romilor, prin intermediul organizațiilor lor politice putred de coruptie, PSD respectiv Partida Romilor Pro Europa.
De precizat că la CNCR "Conducerea, organizarea și gestionarea activității Centrului este asigurată de manager (director), în baza contractului de management încheiat de acesta cu Agenția Națională pentru Romi, în condițiile legii." - dar mai puțini romi știu că Agenția Națională pentru Romi (ANR), din cadrul Guvernului, este condusă tot de Partida Romilor Pro Europa, în mod nedemocratic (ocolind grosolan alegerile libere), deoarece șeful ANR, Paraschiv Iulian Costel (cercetat penal la DNA împreună cu Păun în anul 2016), este prim-vicepreședinte al Partidei Romilor Pro Europa.
Ca și cum nu era destulă rușinea României în Europa, după scandalul internațional privind fondurile europene din 2016, anchetat de OLAF și DNA, executivul nostru a mai găsit de cuviință să-l trimită pe Costel și la Strasbourg, numindu-l din senin „expert pe romi” în cadrul grupului de lucru ADI-ROM din Consiliul Europei — deși Costel nu are competențe reale în acest domeniu, iar limba romani o cunoaște doar parțial, învățată recent de la un consilier din Gorj, conform declarațiilor unor seniori ai comunității. Paraschiv nu știe limba de acasă, nu este rom tradițional și nu a dat niciodată vreun semnal că i-ar păsa cu adevărat de drepturile omului sau de drepturile romilor din România, cu atât mai puțin de Casta Romilor Nomazi-corturari (romii Bal-Bare sau Pletoși), pe care îi reprezintă nelegitim la Strasbourg, din aprilie 2025, la Grupul de Lucru ADI-ROM al Nomazilor. Executivul statului român îl trimite abuziv pe acest individ la comisia ADI-ROM din Consiliul Europei — tocmai acolo unde se află și Curtea Europeană a Drepturilor Omului, curte care deja a pronunțat hotărâri împotriva României în cauze privind minoritățile. O impertinență mai mare a executivului român nici că se putea!
Costel Iulian Paraschiv are, în CV, doar funcții „parașutate” politic, de genul „analist teritorial” la Partida Romilor „Pro Europa” (2012–2017) sau „specialist relații publice” tot la Partida Romilor (2010–2011), consilier parlamentar (2008–2010) - nu zice la ce cabinet, și "asistent în departamentul de comunicare" al aceleiași formațiuni Partida Romilor (2003–2008). La rubrica „limbă maternă” Paraschiv menționează doar Limba Română — nici vorbă de Limba Romani — iar la limba engleză el declară un nivel C1, deși ar trebui C2 (fluent profesional) dar oricum rămâne de văzut ce grad real de fluență are, mai ales în contextul în care acum (din aprilie 2025) blochează Romii Români Bal Bare (Pletoși) Nomazi Corturari la Consiliul Europei, în cadrul grupului de lucru ADI-ROM, un loc unde ceilalți reprezentanți Romi din alte state cunosc fie Limba Romani, dar si Engleza, Franceza, pentru a se putea înțelege între ei. Cum lucrează, de fapt, Paraschiv acolo? Ce reprezintă el, dacă nu este nici Rom Nomad – Pletos, nici vorbitor nativ de Limba Romani, și, cel mai probabil, nici nu stăpânește limba engleză la un nivel care să-i permită să participe eficient la lucrările Consiliului Europei? De limba franceză nici vorbă...
Se laudă (la fel ca și Păun) cu studii la SNSPA, însă pare să se „trudească” de mult timp cu un doctorat început în anul 2014, pe care nu l-a putut finaliza nici până astăzi — deși, potrivit normelor academice, teza trebuia susținută public după vreo 3–4 ani de la înscriere.
Una dintre cele mai infame forme de exploatare a romilor a fost dezvăluită chiar de Curtea Europeană a Drepturilor Omului, în anul 2023, în cauza Cegolea contra României, în care statul român a pierdut. În urma Hotărârii pronunțate de Curtea Europeană a Drepturilor Omului, prin care statul român a fost obligat să modifice cadrul legislativ privind regimul asociațiilor și fundațiilor, România avea/ are obligația de a adopta măsuri concrete pentru încetarea practicilor abuzive ale executivului referitoare la acordarea și retragerea statutului de utilitate publică.
În temeiul art. 46 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului, hotărârile Curții sunt obligatorii pentru statul pârât, care are datoria de a executa integral și în termen rezonabil măsurile dispuse.
"Înaltele Părţi Contractante se angajează să se conformeze hotărârilor definitive ale Curţii în litigiile în care ele sunt părţi. Hotărârea definitivă a Curţii este transmisă Comitetului de Miniştri care supraveghează executarea ei."
Deși aceste modificări legislative trebuiau executate, la cererea Curţii, anterior alegerilor parlamentare din anul 2024, pentru a asigura respectarea principiului pluralismului și egalității de tratament între organizațiile societății civile, până la data prezentei (octombrie 2025) decizia CEDO nu a fost încă executată, iar cadrul legal privind utilitatea publică rămâne discriminatoriu și vulnerabil la ingerințe politice abuzive, nepermise de lege.
Din probele apărute în spaţiul public în datele de 22 și 23 octombrie 2025, se conturează indicii temeinice privind posibila săvârşire, chiar in incinta Parlamentului Romaniei, a unor infracţiuni de dare de mită, delapidare, deturnare de fonduri publice, abuz în serviciu, gestiune ilegală a fondurilor publice, precum şi folosirea nelegală a resurselor unui minister — instituție publică ce nu are dreptul de a desfăşura activităţi cu caracter politic. Totodată, faptele semnalate pot constitui încălcări ale dispoziţiilor Legii nr. 190/2018, privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului (GDPR), referitor la protecţia datelor cu caracter personal și libera circulaţie a acestora.
Asupra unor membri şi apropiaţi ai asociaţiei politice Partida Romilor Pro Europa exista, anterior acestui incident, şi alte sesizări preventive la DNA ş DIICOT (2021, 2023) şi plângeri penale (2025) precum şi dosare penale deja deschise oficial, sub aspectul infracţiunilor de împiedicare a adunărilor publice, constituirea unui grup infracțional organizat, ameninţare, hărţuire, violarea vieţii private a persoanelor fizice, modificarea datelor personale ale persoanelor fizice fără drept şi republicarea acestora cu scopul instigării publice la ură şi violenţă, fabricarea şi răspândirea de informaţii şi acuzaţii false cu efecte probate asupra siguranţei naţionale, în forme continuate publice şi agravante, căutarea/ filarea fără drept de persoane private pe criterii etnice şi politice/ filajul politic neautorizat însoţit de ameninţări cu moartea şi hărţuire politică, în scopul intimidării politice şi împiedicării fără drept a unor candidaturi, presiuni ilegale în forme continuate, complexe şi agravante împotriva principiului separaţiei puterilor în stat şi împotriva pluralismului politic, şantaj, înşelăciune, încălcarea unui contract verbal cu martori şi înscenare de medieri cutumiare false- cu scopul limitării accesului victimelor la apărare în justiţia de stat, stocarea şi republicarea de convorbiri private şi imagini de persoane fizice private cu scopul hărţuirii şi izolării lor publice, ameninţării, intimidării politice a acestora şi împiedicării lor de a candida în mod liber, de a alege şi de a fi aleşi, incitarea publicului la ură şi discriminare împotriva unor categorii de persoane (inclusiv folosind în mod abuziv fonduri de stat, neglijenţă în serviciu, abuz în serviciu), tulburarea ordinii și liniștii publice (inclusiv atacuri publice, continuate şi agravante împotriva ordinii constituţionale a statului de drept), procese de radicalizare de tip terorist a unui segment important de populaţie a României, pe criterii etnice şi politice, împiedicând în mod ilegal libertatea de exprimare şi diversitatea asociativă.
"Este flagrantă infracţiunea descoperită în
momentul săvârşirii sau imediat după săvârşire."
"Este de asemenea considerată flagrantă şi
infracţiunea al cărei făptuitor, imediat după săvârşire, este urmărit de
organele de ordine publică şi de siguranţă naţională, de persoana vătămată, de
martorii oculari sau de strigătul public ..."
Vezi si
Paun minte Presa
Nu în ultimul rând, Nicolae Păun şi alţi membri ai asociaţiei politice Partida Romilor Pro Europa (privilegiată de prea mulţi ani cu subvenţii de la stat, care nu pot fi justificate nic din punct de vedere constituţional şi nici din punct de vedere al standardelor CEDO) au mai fost anchetaţi penal şi în trecut, pentru deturnare de fonduri publice – europene şi de stat, spălare a banilor, folosire sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, cumpărare de influență, influențare a declarațiilor, şi alte infracţiuni, conform comunicatelor DNA Nr. 114/VIII/3 din 10 februarie 2016 , Nr. 192/VIII/3 din data de 25 februarie 2016 şi Nr.1042/VIII/3 din 20 iulie 2016.

No comments:
Post a Comment